אילוף כלבים האם זה חובה או מותרות

אילוף כלבים, האם זה חובה או מותרות?

הרבה אנשים שקונים או מאמצים כלב חושבים שלאלף כלב בכלל לא חובה. מספיק שנאהב אותו וניתן לו אוכל והוא יהי נאמן לנו לכל החיים. זה מיתוס שנולד בעיקר מסרטים יפים על נאמנות הכלב עד תום חייו. לפעמים גם לחלופין רואים כלב ממושמע , מבט ישיר על הבעלים הולך צמוד לרגליו, עושה טריקים וכו’ וחושבים שבשביל להגיע לרמה כזו צריך לאמן כלב מהזריחה עד לשקיעה. שתי  האופציות בעצם לא נכונות.

נתחיל בזה שכדי שכלב יהיי ממושמע לכם, צריך ללמד אותו להיות נוח וגם לא לפגוע בדברים הבסיסיים של כלב, שזה שמחת החיים. כשאנחנו מאלפים כלב, אנחנו מלמדים אותו להיות ממושמע בחיי היום יום ומורגל לחיים הצפופים בעיר. אנחנו מלמדים כלב לשחק נכון גם כשהמזג האוויר בחוץ לא ידידותי ואין אפשרות לפרוק אנרגיה בחוץ. בנוסף צריך לזכור שכלב נולד עם יצרים של כלב, צרכים של כלב ושפה של כלב ולא של בני אדם, אז כדי להבין את השפה שכלב שלכם מדבר צריך ללמוד לאלף אותו נכון ,כך שגם ייהנה מזה ולא יפחד. פחד מהבעלים זה לא מה שישרת אותכם אלא בדיוק ההפך – יפגע בכם.

באילוף בסיסי מלמדים אותכם איך אתם בעצמכם יכולים ללמד את הכלב שלכם, הרי הצרכים שלנו משתנים לאורך חייו של כלב לדוגמא – היום אתם זוג צעיר ומרבים לטייל בטבע וחשוב לכם שכלב ידע לחזור לפי קריאה ראשונה ומחר אתם הופכים להורים צעירים וכבר חשוב לכם להרגיל אותו לתינוק ובנוסף לא לנבוח או להתאפק שעות מרובות בלי טיולים ארוכים. כל זה אפשרי ברגע שאתם עובדים עם מאלף או מטפל התנהגותי שמלמד אותכם מה היצרים של הכלב הספציפי, מה אופי של הכלב שלכם למרות שהוא גזעי או מעורב, (כי לכל כלב יש גם אופי ייחודי לו), מה הכלב שלכם אוהב ולמה פחות מתחבר. איך להפעיל אותו גם בלי חטיפים כדי שיקשיב רק לכם.

כדי שתדעו את כל זה לא מספיק לראות סרטון או שניים ביוטיוב או לדבר עם חברים בגינת כלבים. ממש חשוב לעבור הדרכה ע”י מאלף מוסמך ולחשוף כלב לתנאי העיר בצורה הכי מקצועית ויעילה. אז אילוף זה לא מותרות! אילוף מונע בעיות התנהגות ותסכול של בעלים ומצריך תרגול של 5 דקות בלבד ביום ולא שעות מרובות. תנסו ותראו 🙂